SEO voor telemarketing bedrijven

SEO for Telemarketing Companies

Als B2B telemarketingbureau leveren wij topprestaties om maximaal rendement te behalen
op het beoogde doel. Dit vereist niet alleen specifieke vaardigheden en inzicht, maar ook veel
doorzettingsvermogen.

Toen CEO Barry van den Berg van Binnen ons voor het eerst belde, wilde hij de hoeveelheid verkeer naar de website vergroten. Vervolgens wilde hij weten wie zijn website bezocht om zijn websitebezoekers te kunnen benaderen door middel van telemarketing. Na het bereiken van nummer 1 posities in Google was zijn wens om potentiële klanten die zijn website bezochten om te zetten in leads. De website leed op dat moment aan een gebrek aan navigatie en het gebrek aan inhoud gaf geen reden om terug te komen na het eerste bezoek. De niet-geoptimaliseerde structuur resulteerde in een gebrek aan conversies en een slechte zichtbaarheid in zoekmachines. Potentiële inkomsten gingen elke dag verloren.

Na een volledige SEO audit werd het keyword onderzoek gedaan en werd de website verrijkt met nieuwe content. We veranderden het hele design en optimaliseerden de pagina’s met ongeveer 500 woorden die zoekwoorden en trefwoordzinnen bevatten die belangrijk waren voor nieuwe klanten. Na de on-page optimalisatie, begon de off page optimalisatie. Posities winnen in de zoekmachine, iedere maand weer. Met lokale SEO staat de website nu op nummer 1 in Den Haag, wat de op-twee-na grootste stad van Nederland is. Naast de SEO diensten, doen we ook aan zoekmachine adverteren, hebben we conversie tracking opgezet en hebben we A/B testen uitgevoerd voor verschillende landingspagina’s.

Tegenwoordig is Binnen Verkoop Ondersteuning hét nummer één B2B telemarketing bedrijf in Nederland. De posities in de zoekmachines zijn sterker dan die van alle andere bedrijven in de regio. In combinatie met AdWords genereert de website nu elke week meerdere nieuwe leads.

  • 400% meer geïndexeerde pagina’s
  • 1000% groei in zoekmachine verkeer van 2013-2018
  • 1% meer conversies na A/B testing
  • #1 positie op het hoofdzoekwoord: b2b telemarketing
  • #1 positie lokaal: telemarketing Den Haag

Client quote:

Analytics

10k

SITE SESSIONS

115k

PAGE VIEWS

4.4

PAGES/SESSION

230%

NEW SESSIONS

Frequently asked questions

Is SEO dead?

Because every year brings fresh developments to the SEO industry that causes skeptics to once again wonder if SEO is dead or not.

The Internet has gone through several iterations over the past 30 years, and while SEO tactics have certainly changed, as long as search engines exist, ranking in them will be important.

What are the costs?

There are the people (spammers) who try to outsmart search engines and bring organic traffic to their websites without following any rules, but breaking them instead. That’s the dark side of SEO. We stay away from such practices and make sure your backlink profile contains a variety of link sorts and anchor texts

What is the minimum SEO budget?

If you’re hiring a high quality SEO firm to provide comprehensive SEO services, be prepared to pay $3,000 to $5,000 per month, at a minimum. Many companies are spending tens of thousands of dollars per month on SEO.

Do you practice black-hat techniques?

Black hat SEO techniques, encapsulated by spamdexing, entail manipulating how search engines perceive the relevance of a Web page in a way that is often inconsistent with the search engines’ guidelines. Hidden text, cloaking, and blog comment spam are examples of black hat SEO.

We stay away from such practices and make sure your backlink profile contains a variety of link sorts and anchor texts

Which markets are you active in?

An active market, in investing and finance, is one with lots of trading and a small bid-ask spread. A small bid-ask spread means a small difference between the sale and purchase price of shares etc.

The ‘heavy volume’ may refer to the market as a whole, a sector, or a particular stock, i.e. markets for securities with heavy trading volumes.

What industries do you serve?

Every industry faces diverse challenges, however, all requirements and expectations converge in the need to increase competitiveness and succeed in the age of the digital customer.

Difference between organic vs. paid results?

Organic results are the results that appear in search engines, for free, based on an algorithm. Paid — or inorganic — search results appear at the top or side of a page. These are the links that advertisers pay to appear on different search engines.

How long does it take to see results from SEO?

There are a few different factors that will determine how quickly (or slowly) results will come. This list includes, but isn’t limited to:

  • How much content you create
  • The quality of the content
  • How the content resonates with your audience
  • If you’re a big or small site with strong or weak domain authority

A large site could possibly see results in a couple of days if a search engines is crawling their site regularly. Smaller sites will most likely take longer because they get crawled less frequently. Wait at least a week, but probably closer to a month, before you consider changing your SEO strategy — a bit longer if you’re brand new to SEO.