Laat je ons je SEO verzorgen,
Rise Online als SEO consultant

Huur je de juiste SEO consultant in, dan zal SEO je uiteindelijk meer geld opleveren
dan het zal kosten. Het duurt even voordat SEO zijn vruchten af begint te werpen,
maar uiteindelijk moet het je dus meer winst opleveren.

  • 5 sterren klantbeoordeling
  • 9 jaar ervaring
  • Vast contactpersoon

Laat ons uw projectdetails weten, we nemen contact met u op met een goed voorstel

Gratis kansenonderzoek t.w.v € 375-,

Neem nu contact met ons op




SEO consultant

Als je website of webshop op dit moment nog niet goed scoort in zoekmachines als Google, dan haal je lang niet alles uit je webshop. Het is in dit geval een goed idee om een SEO consultant in te schakelen. Bij Rise Online kunnen we jou helpen om beter vindbaar te worden in de zoekmachines. Ook als je al een goede basis hebt, helpen we je graag om jouw SEO-campagne verder uit te werken. Bij Rise Online hebben we al veel bedrijven geholpen om beter vindbaar te worden in Google.

Waarom een SEO consultant inhuren?

Door middel van Search Engine Optimization (SEO) kun je beter vindbaar worden in zoekmachines als Google. Bij SEO komt veel kijken. Je website moet on-page geoptimaliseerd worden, maar ook worden er elders op het internet werkzaamheden uitgevoerd. Zo moeten er bijvoorbeeld ook linkverwijzingen naar je website worden gecreëerd. Misstappen binnen je SEO-campagne kunnen ervoor zorgen dat je bedrijf niet beter vindbaar wordt, maar kunnen je website in het ergste geval ook juist minder goed doen scoren. Als freelance SEO consultant helpen we je graag met het bedenken en uitvoeren van een effectieve SEO-campagne.

Zowel voor B2B als voor B2C bedrijven

SEO is interessant voor zowel bedrijven die zich op particulieren richten als voor bedrijven die andere bedrijven als doelgroep hebben. Als B2B bedrijf zullen de meeste klanten waarschijnlijk afkomstig zijn van jouw online platform. Ook particulieren maken echter volop gebruik van de zoekmachines om interessante producten en diensten te vinden. Ongeacht wat voor bedrijf je hebt, zal SEO dus altijd een uitstekende vorm van marketing zijn om meer klanten te werven.

Blije klanten

Excellent

4,9

Door klanten beoordeeld

SEO is interessant voor bedrijven binnen iedere branche

Vrijwel iedereen is tegenwoordig online actief. Ook jouw doelgroep kun je bereiken via het internet. Een klein deel van je bezoekers zal misschien op je website terechtkomen via social-media of mond-op-mondreclame. Echter, zal het overgrote deel van je bezoekers afkomstig zijn van Google, mits je website vindbaar is. Hoe beter jouw website of webshop vindbaar is op de zoekmachines, hoe meer bezoekers je zal krijgen.

Zelfs voor de lokale bakker of slager kan het interessant zijn om aan SEO te doen. Steeds meer mensen zoeken tegenwoordig namelijk locatiegericht. Heb jij bijvoorbeeld een bakkerij in Hilversum, dan is het zoekwoord ‘bakker Hilversum’ mogelijk interessant om op te scoren. SEO is dus voor vrijwel ieder bedrijf interessant, of je nu een lokale winkel hebt of je diensten/producten landelijk levert.

Het vinden van de juiste zoekwoorden

Als freelance SEO consultant kan Rise Online je helpen bij het selecteren van de juiste zoekwoorden. Zo kunnen we de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten door ons te richten op concurrerende zoekwoorden die voor jouw bedrijf relevant zijn. Het is belangrijk dat je ook op de juiste zoekwoorden scoort, zodat de zoekwoorden ook tot conversies leiden. Zo kan het ook interessant zijn om op zogenaamde long-tail zoekwoorden te scoren. Die zijn zoektermen die uit meerdere woorden bestaan. Deze zoektermen zijn vaak vrij specifiek, waardoor ze eerder tot conversies leiden. Bovendien is er op deze zoektermen vaak ook minder concurrentie.

Als SEO consultant zullen we eerst altijd een uitgebreide zoekanalyse voor je uitvoeren. Zo kunnen we bepalen welke zoekwoorden voor jouw bedrijf interessant zijn. Het is meestal aan te raden om je op zowel de meer generieke zoektermen te focussen als op long-tail zoektermen. Op welke zoektermen jij je het best kunt richten, zal echter ook afhankelijk zijn van je budget. Ook met een lager budget kun je aan SEO doen. In dat geval kun je de focus het best leggen op zoekwoorden met minder concurrentie.

Push en pull marketing

Als jij je doelgroep benadert, noemen we dit push marketing. Een goed voorbeeld hiervan is het adverteren via Facebook. Adverteren via social media werkt absoluut, maar je advertenties worden ook veel bekeken door mensen die in eerste instantie niet op zoek zijn naar jouw producten of diensten.

SEO valt onder de categorie pull marketing. Met deze vorm van marketing bereik je mensen die al op zoek zijn naar jouw producten en/of diensten. Jouw doelgroep zoekt immers in Google naar jouw producten/diensten, waarna ze jouw website zien staan. Een groot voordeel van SEO is dus dat je mensen bereikt die daadwerkelijk interesse hebben in jouw diensten of producten. Hierdoor leidt pull marketing ook tot een hoger conversieratio.

De werkzaamheden van een SEO specialist

De werkzaamheden van een freelance SEO specialist of consultant kun je grofweg opdelen in twee categorieën. Je hebt namelijk on-page SEO en off-page SEO. Onder de categorie on-page SEO vallen de werkzaamheden die rechtstreeks op jouw website worden uitgevoerd. Onder off-page SEO vallen alle werkzaamheden die niet rechtstreeks op jouw website uitgevoerd worden.

On-page SEO

Om de ranking van een website te bepalen, zullen zoekmachines de website zelf goed analyseren. Zo moet de website technisch bijvoorbeeld goed in elkaar steken. Er zijn ontzettend veel technische factoren van een website die een rol spelen in wat voor score Google aan je website toekent. Een freelance SEO consultant kan jouw website voor je analyseren, zodat je precies weet wat er nog geoptimaliseerd moet worden.

Naast technische SEO, moet een website ook voorzien zijn van goede SEO content. Het doel van de Google zoekmachine is om gebruikers van informatie te voorzien. Het is dan ook logisch dat bedrijven met veel goed geschreven content beter zullen scoren. Content moet aan verschillende eisen voldoen om door Google als goede content aangemerkt te worden. Daarnaast is het belangrijk dat de content ook interessant blijft voor je bezoekers. Als SEO specialist kunnen wij je website ook van professioneel geschreven content voorzien. Dit is goed voor je ranking in Google, maar ook voor je conversieratio.

Off-page SEO

Off-page SEO is net zo belangrijk voor je website als on-page SEO. Bij deze vorm van optimalisatie worden er onder andere backlinks naar je website gecreëerd. De zoekmachines zien backlinks als een soort stem op je website. Vanaf een andere website wordt er naar jouw website doorverwezen, omdat de content op jouw website interessant moet zijn. Het creëren van backlinks noemt men linkbuilding. Linkbuilding kun je het best aan een expert overlaten, omdat deze techniek averechts kan werken als het op de verkeerde manier wordt toegepast.

Bij linkbuilding is het bijvoorbeeld belangrijk dat merendeel van de websites die naar jou linken ook echt relevant en van hoge kwaliteit zijn. Bij Rise Online kun je tegen een schappelijke prijs backlinks kopen. Het kopen van links is in principe niet toegestaan volgens de guidelines van Google, maar het is logisch dat bloggers een kleine vergoeding vragen. Doordat wij je linkprofiel natuurlijk en van hoge kwaliteit houden, zal Google dit niet bestraffen.

Vraag een gratis
kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Een goede SEO consultant levert geld op

Huur je de juiste SEO consultant in, dan zal SEO je uiteindelijk meer geld opleveren dan het zal kosten. Het duurt even voordat SEO zijn vruchten af begint te werpen, maar uiteindelijk moet het je dus meer winst opleveren. Is dat niet het geval, dan gaat er iets mis. Bij Rise Online vinden we het daarom belangrijk om de resultaten te meten. Laat je ons je SEO verzorgen, dan weet je dus altijd wat SEO je opgeleverd heeft.

Rise Online als SEO consultant

Ben jij op zoek naar een SEO consultant? Dan helpen wij van Rise Online je graag verder. Rise Online bestaat uit een team met veel ervaring en we hebben al veel bedrijven mogen helpen bij het behalen van topplekken binnen de ranking van Google. Wij hanteren een transparante werkwijze en een aanpak op maat. Je kunt ons inhuren als freelance SEO consultant, zodat wij jouw team van advies kunnen voorzien. Daarnaast is het ook mogelijk om ons in te huren als SEO specialist. In dat geval kunnen wij jouw SEO in zijn geheel voor je verzorgen.

Wil je snel aan de slag met je SEO of heb jij nog vragen voor ons? Neem dan snel contact met ons op!

F.A.Q.

Wat is een SEO specialist?

Een SEO specialist heeft zich gespecialiseerd in SEO (Search Engine Optimization). In het Nederlands noemen we dit ook wel zoekmachine optimalisatie. Een SEO specialist helpt je dus om jouw website te optimaliseren, zodat je een betere positie in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines krijgt. Hiervoor maakt een SEO specialist gebruik van verschillende technieken.

Wat kost een toppositie in Google?

Wat een toppositie in Google je zal kosten, is vooraf moeilijk te bepalen. Dit is namelijk afhankelijk van verschillende factoren. Zo is het bijvoorbeeld lastiger om op zoekwoorden met veel concurrentie te scoren. Van hoeveel concurrentie er sprake is, is ook afhankelijk van in welke branche je actief bent. Hoeveel werk er benodigd is, is ook afhankelijk van je huidige posities in de zoekmachine.

Wij gaan graag samen met je na wat jouw doelen zijn en hoe we deze kunnen bereiken. Op basis daarvan kunnen we je een kostenindicatie geven.

Wat is off-page optimalisatie?

Bij off-page optimalisatie zal men niet direct aanpassingen op je website verrichten. Bij off-page optimalisatie wordt er voornamelijk aan linkbuilding gedaan. Er worden dus backlinks naar je website gecreëerd. Ook kan er bijvoorbeeld een pagina op Google Mijn Bedrijf voor je worden aangemaakt. Off-page optimalisatie is net zo belangrijk als on-page optimalisatie voor de ranking van een website of webshop in Google.

Wat is on-page optimalisatie?

Bij on-page optimalisatie worden de on-page ranking factoren van je website geoptimaliseerd. Zo wordt er bijvoorbeeld verbetering aangebracht aan de technische kant van je website. Ook wordt bestaande content SEO-geoptimaliseerd en zal er vaak ook nieuwe content worden geschreven. Er zijn honderden technische factoren die de ranking van je website in de zoekmachines kunnen beïnvloeden. Al deze factoren kunnen bij on-page optimalisatie geoptimaliseerd worden.

Hoe lang duurt het voordat ik verschil zie met SEO?

SEO is een proces dat even tijd nodig heeft voor je resultaat ziet. Als je vandaag met SEO begint, sta je morgen nog niet gelijk in de top drie van Google. De zoekmachines zullen ook niet ieder moment van de dag je website crawlen. Oftewel, aanpassingen aan je website zullen niet direct bekend zijn bij Google. Na een maand kun je al kleine verschillen gaan zien, afhankelijk van hoeveel concurrentie er is. Het kan echter nog langer duren voordat je een toppositie in Google bemachtigt. Houd er echter rekening mee dat SEO een investering is en niet alleen een kostenplaatje. Uiteindelijk zul je de kosten terugverdienen.

Wat zijn de voordelen van SEO?

Vrijwel iedereen maakt vandaag de dag gebruik van het internet. Om het internet te navigeren zullen de meeste mensen zoekmachines, zoals die van Google, gebruiken. Ook jouw doelgroep is dus te bereiken door middel van SEO. Met SEO wordt jij beter vindbaar in de zoekmachines en zul je dus meer klanten krijgen.

Omdat je met SEO de mensen bereikt die echt op zoek zijn naar jouw diensten en/of producten, ligt het conversieratio vrij hoog. SEO is dus een vorm van pull marketing. Bovendien zullen de resultaten van SEO nooit zomaar verloren gaan. Dat in tegenstelling tot wanneer je advertenties plaatst met Google Ads bijvoorbeeld. Zodra je dan stopt met betalen, dan verdwijnen je advertenties ook direct.