Neem nu contact met ons op
Ben jij benieuwd naar wat een freelance online marketeer voor jou kan betekenen? Een online marketeer kan je helpen om meer bezoekers op je website te krijgen. Er zijn verschillende technieken die de marketeer kan gebruiken om ervoor te zorgen dat je website beter vindbaar wordt. Meer bezoekers op je website kunnen ertoe leiden dat je bedrijf meer naamsbekendheid krijgt en dat de omzet toeneemt. Door middel van online marketing kun je het uiterste uit je website halen.
Een online marketeer kan gebruik maken van SEA of SEO om ervoor te zorgen dat je website beter vindbaar wordt in de zoekmachines. Je ranking in grote zoekmachines als Google is zeer belangrijk, omdat vrijwel iedereen hier gebruik van maakt. Als je goed vindbaar bent in de zoekmachines, kan dit je website dus een hoop extra bezoekers opleveren.
SEA staat voor Search Engine Advertising. Wordt er bij freelance online marketing aan SEA gedaan, dan duidt dit er meestal op dat er advertenties in het advertentienetwerk van Google geplaatst wordt. Door middel van Google Ads kunnen er ontzettend veel verschillende soorten advertenties aangemaakt worden. Denk bijvoorbeeld aan de tekstadvertenties boven de reguliere zoekresultaten in de zoekmachine van Google. Heb je een webshop? Dan kun je met SEA ook adverteren in de resultaten van Google Shopping. Daarnaast kunnen er door middel van SEA ook advertentie-banners op websites geplaatst worden.
SEA is een goede manier om meer bezoekers op je website te krijgen. Zodra je stopt met een SEA-campagne, zijn je advertenties echter niet langer zichtbaar. Een freelance online marketeer kan je helpen om alles uit je SEA-campagnes te halen.
SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Door middel van SEO wordt je website zo geoptimaliseerd dat deze beter gevonden wordt in de zoekmachines. Er zijn ontzettend veel technische factoren die een rol spelen voor het algoritme van Google. Daarnaast is ook geoptimaliseerde content zeer belangrijk. Er zijn ook externe factoren die invloed hebben op de ranking in Google. Zo zijn backlinks naar je website bijvoorbeeld zeer belangrijk.
Door middel van een goede SEO-campagne wordt je website ook op de langere termijn beter vindbaar. Zodra je stopt met een SEO-campagne, ben je niet direct minder goed vindbaar in de zoekmachines. Als je in SEO investeert, investeer je dus voor op een langere termijn. Belangrijk is dat SEO wordt uitgevoerd door een expert. Wanneer er fouten gemaakt worden, kan dit namelijk juist leiden tot een verminderde vindbaarheid.
Ook content marketing is zeer belangrijk. Goede webteksten kunnen de vindbaarheid van je website in Google verbeteren. Daarnaast zorgt goede content er echter ook voor dat de band met bestaande klanten verbeterd, en dat nieuwe klanten eerder tot een conversie overgaan. Een freelance copywriter kan je helpen om je website te voorzien van goede content. Daarnaast is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een nieuwsbrief aan te laten maken. Het is dan belangrijk dat je abonnees regelmatig van content voorziet met betrekking tot de branche waarin je actief bent.
Wil je alles uit je website halen en overweeg je om een freelance online marketeer in te huren? Dan kan IYFM je wellicht ook van dienst zijn. Als online marketing bureau zijn we gespecialiseerd in alle technieken die op deze pagina zijn beschreven. Zo kunnen we de contentmarketing voor je bedrijf verzorgen, maar zijn we ook gespecialiseerd in SEO en SEA. Daarnaast kun je ook bij ons terecht als je nog geen webshop of website hebt. Wij kunnen dan een prachtig webdesign voor je creëren.
Kies je voor IYFM als online marketeer, dan kun je zeker zijn van een goed uitgedachte campagne. Dankzij onze jarenlange ervaring in de branche, weten we precies wat we moeten doen om de online vindbaarheid van jouw bedrijf te vergroten.
Zou jij de online marketing van je bedrijf graag aan ons overlaten? Neem dan contact met ons op, zodat we de mogelijkheden met je door kunnen nemen. Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek kunnen we je wensen goed op papier zetten. Bij IYFM streven we altijd naar een succesvolle en langdurige samenwerking. Ben je benieuwd naar wat we voor andere bedrijven hebben kunnen betekenen? Kijk dan eens naar onze portfolio.
SEO is een proces dat even tijd nodig heeft voor je resultaat ziet. Als je vandaag met SEO begint, sta je morgen nog niet gelijk in de top drie van Google. De zoekmachines zullen ook niet ieder moment van de dag je website crawlen. Oftewel, aanpassingen aan je website zullen niet direct bekend zijn bij Google. Na een maand kun je al kleine verschillen gaan zien, afhankelijk van hoeveel concurrentie er is. Het kan echter nog langer duren voordat je een toppositie in Google bemachtigt. Houd er echter rekening mee dat SEO een investering is en niet alleen een kostenplaatje. Uiteindelijk zul je de kosten terugverdienen.
Het is moeilijk om de SEO van je website compleet zelf te verzorgen. Om te beginnen moet je hiervoor over de juiste kennis beschikken. Bovendien heb je een groot netwerk nodig om de linkbuilding van je website of webshop zelf te verzorgen. Je kunt wél een SEO consultant inschakelen, zodat deze je kan vertellen wat er nog allemaal moet gebeuren.
Je kunt er ook voor kiezen om zelf alvast een en ander aan SEO te doen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om regelmatig blogs voor je platform te schrijven. Met meer interessante content zal je website vast en zeker hoger kunnen scoren.
Een enkele backlink zal doorgaans niet zoveel verschil maken. Meestal duurt het maximaal veertien dagen voordat het algoritme van Google de backlink ontdekt heeft. Na deze periode hebben de meeste backlinks dus al invloed op de waarde die de zoekmachines aan je website toekennen.
Vaak worden de backlinks verwerkt in blogartikelen die op andere websites geplaatst worden. Die content is altijd relevant aan het onderwerp van jouw website. Bij het schrijven van de content wordt ook rekening gehouden met de zoekwoorden waarop je wilt scoren. De content wordt geschreven door copywriters die exact weten hoe ze een SEO-tekst moeten inrichten. Doorgaans noemen we geen bedrijfsnamen, tenzij dat je aangeeft dit graag te willen of als we geen andere optie hebben (als het zoekwoord gelijk is aan je bedrijfsnaam bijvoorbeeld). We bieden je overigens ook de mogelijkheid om de content in te zien, zodat je feedback kunt geven.
Zodra je ervoor kiest om de samenwerking te beëindigen, zullen we de backlinks naar je website nog niet offline halen. Je zal na het beëindigen van de samenwerking dus geen plotselinge daling zien. Houd er wel rekening mee dat je concurrentie waarschijnlijk niet stil zal zitten. Na verloop van tijd bestaat er dus wel een kans dat je minder goed vindbaar zal worden.